Jak sprawdzić prywatnego detektywa? Krok po kroku - Hermes Detektywi

ZADZWOŃ

735-858-555

Blog

Profesjonalne biuro detektywistyczne sprawdzi wierność małżonka, pomoże ustalić posiadany majątek wskazanej osoby, wykryje sprawców nadużyć w firmie lub przeprowadzi kompletny wywiad dotyczący twojego przyszłego kontrahenta.

Decydując się na usługi detektywa, prawdopodobnie zamierzasz powierzyć mu swoją bardzo dyskretną sprawę. Dlatego zanim to zrobisz warto dokładnie sprawdzić czy prywatny detektyw działa w pełni legalnie. Prosimy nie lekceważyć żadnego z przedstawionych poniżej punktów.

  • Licencja prywatnego detektywa
    Każdy detektyw powinien posiadać licencję i okazać ją na prośbę klienta. Dokument zawiera: imię i nazwisko posiadacza, fotografię posiadacza, numer licencji, datę jej wystawienia i oznaczenie organu wystawiające. Warto okazany dokument dokładnie przeczytać.
  • Wpis do rejestru przedsiębiorców
    Wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych jest działalnością regulowaną. Każde biuro detektywistyczne, powinno posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców. Na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji można w jednej chwili sprawdzić, czy wybrana przez nas agencja detektywistyczna posiada niezbędne uprawnienia.
  • Ubezpieczenie OC
    Posiadanie przez detektywa polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jest w naszym kraju obowiązkowe. Jeśli w następstwie działania lub zaniechania podczas wykonywania swojego zawodu detektyw wyrządzi nam szkodę, można domagać się wypłaty odszkodowania. Minimalna suma gwarancyjna wynosi równowartość w złotych 15 tys. euro dla jednego zdarzenia.
  • Dane kontaktowe
    Sprawdź czy wybrane biuro detektywistyczne na swojej stronie internetowej podaje: kompletny adres siedziby firmy, numer telefonu i adres e-mail. Jeżeli tych informacji nie dostrzegasz, warto się zastanowić czy jesteś gotów podpisać umowę z firmą, której nie znasz dokładnego adresu prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Umowa na usługi detektywistyczne
    Zanim detektyw podejmie się jakichkolwiek czynności, jest zobowiązany podpisać ze swoim klientem odpowiednią umowę. Umowa powinna m.in. zawierać zakres prowadzonych prac i dawać nam gwarancję bezpieczeństwa przy powierzaniu poufnych danych. Dzięki niej możemy także dochodzić swoich praw w sytuacjach spornych.
  • Rzetelny raport z przeprowadzonych czynności
    Po zakończonych czynnościach, każdy detektyw powinien przekazać klientowi sprawozdanie w formie pisemnej. Raport przekazany po zakończeniu realizacji usługi, może stanowić dowód z opinii prywatnej w sądzie.

Jeżeli po przeanalizowaniu wszystkich punktów, dalej będziesz mieć wątpliwości co do wyboru właściwego biura detektywistycznego, zwróć się do zaufanej ci osoby z prośbą polecenie sprawdzonej firmy. Możesz także porozmawiać na ten temat ze swoim adwokatem. Zapraszamy również do zapoznania się z ofertą naszego biura detektywistycznego.

Jak wykryć podsłuch?
POPRZEDNI WPIS
Czy Twoje biuro w czasie długiej, niespodziewanej przerwy jest bezpieczne?
NASTĘPNY WPIS
INFORMACJA O POLITYCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

W celu dostarczania naszych usług wykorzystujemy pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies, opcjach wypisu oraz Twoich preferencjach kliknij polityką prywatności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego traktowane jest jako zgoda na politykę przetwarzania danych osobowych.